Temat: Jazda na oleju opałowym
Testował ktoś z was jazdę samochodem na olejuopałowym? Interesują mnie
opinie z takiej jazdy..:) Czy olejopałowy różni się w jakiś sposób swoimi
parametrami technicznymi od oleju napędowego? Czy zalanie takiego paliwa do
samochodu ze "zwykłym" dieslem z 2001 roku może grozić czymś więcej niż
tylko mandatem?
Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Paliwo Opalowe czy mozna?

Jakub Jozwiak napisał(a) w wiadomości: ...


znajomy przejechal na oleju opalowym cos okolo 200 kkm
passatem 1.6 tdi i nie mial zadnych problemow
i tutaj pytanie:
czy rzeczywiscie nie ma to zadnego negatywnego wplywu na silnik?
bo jeli nie to przy takiej roznicy w cenie mozna by zaryzykowac...
i kupic diesla


Lepiej nie... Jazda na oleju opalowym takim samochodem to zabojstwo dla
silnika. Oszczednosc znikoma (pojezdzisz miesiac i silnik w najgorszym
przypasku do wymiany). Wychodzac z zalozenia jesli kupujesz auto to musi cie
stac na materialy eksploatacyjne.

Widzialem kiedys taksiarza, trzepiacego filtr powietrza o sciane :-))), bo
nowy dla niego za drogi.
Mozesz pojsc dalej i zamiast filtru powietrza stosowac chusteczki
higieniczne ;-)))

Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: opał do samochodu
Pro napisał(a) :


Przepraszam, a co jest nieleganego w jeździe na opale ?
Tak teoretycznie się pytam :)))


Nu jazda na oleju opałowym jest zakazana - głównie z powodu akcyzy i vatu
jest mniej obłożony i dlatego tańszy. Poza tym może być słabiej oczyszczony
od ON i nie jest dokładnie kontrolowany (dlatego do tego oleju dodaje się
czesto oleje przepracowane w procesie przerabiania z opałowego na napędowy).
Za jazde na oleju opałowym policja kasuje po 500 pln.

Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: opał do samochodu


Nu jazda na oleju opałowym jest zakazana - głównie z powodu akcyzy i
vatu jest mniej obłożony i dlatego tańszy. Poza tym może być słabiej
oczyszczony od ON i nie jest dokładnie kontrolowany (dlatego do tego
oleju dodaje się czesto oleje przepracowane w procesie przerabiania z
opałowego na napędowy). Za jazde na oleju opałowym


Przejechalerm na OO kilka tysiecy kilometrow. Poza wieksza kasa w portfelu
nie odczulem zadnej roznicy. Autko palilo tak samo, jezdzilo tak samo
dynamicznie, tylko oszczedzalem 1,3 na litrze. OO malo kto chrzci, bo i tak
na tym dobry interes jest, a co z ON to juz wiadomo. Lejac ON lalem nie
wiadomo co, lejac OO wiedzialem, ze to jest czysty Ekoterm :-) Ale fakt, po
1. maja Straz Celna stracila wieksze zajecia i wziela sie za kontrole jazdy
na OO takze osobowek. Mandat karny 500 zlotych + sprawa karna skarbowa.

Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Sztrucle na złom ,od drogi WON !!!
Te kradzieże mogą potrwać też określony czas ponieważ auta nawet te sprawne podlegają zużyciu eksploatacyjnemy. Część aut podlega naturalnemu wycofaniu z eksploatacji więc "dostępność" sprawnych aut stale się obniża. I wtedy co dalej??? Złodziej zawsze będzie kradł przy każdej okazji i to nie jest argument (np: kradzież prądu czy jazda na olejuopałowym). Zaczyna też pojawiać się problem kradzieży tablic w celu "gratisowego" tankowania. Prawda jest taka że ktoś szybciej wpadnie na kradzieży paliwa niż na kradzieży części. A złodziejstwo znacznie ograniczy obywatelska postawa i rzetelna praca wymiaru sprawiedliwości. Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Czy jezdzacy na oleju opalowym to zlodzieje?
Wiem ze prowokacja, ale sie wypowiem - zgodnie z naukami kosciola nie placenie
podatkow jest grzechem. Jazda na olejuopalowym jest nie placeniem podatkow.
Wniosek - jazda na olejuopalowym jest grzechem. Zgodnie z kodeksem cywilnym nie
placenie podatkow to przestepstwo karane kara grzywny. Wiec jazda na "opale" to
grzech i przestepstwo. Ale czy zlodziejstwo? Zlodziejstwem jest zawlaszczenie
mienia nalezacego do kogos innego. W tym przypadku to nie nastepuje. Mozemy sie
spierac ze nie placac podatkow okradamy reszte ludzi, ale to dosc kontrowersyjna
sprawa...

Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Czy jezdzacy na oleju opalowym to zlodzieje?
marekatlanta71 napisał:

> Wiem ze prowokacja, ale sie wypowiem - zgodnie z naukami kosciola nie placenie
> podatkow jest grzechem. Jazda na olejuopalowym jest nie placeniem podatkow.
> Wniosek - jazda na olejuopalowym jest grzechem. Zgodnie z kodeksem cywilnym
ni
> e
> placenie podatkow to przestepstwo karane kara grzywny. Wiec jazda na "opale"
to
> grzech i przestepstwo. Ale czy zlodziejstwo? Zlodziejstwem jest zawlaszczenie
> mienia nalezacego do kogos innego. W tym przypadku to nie nastepuje. Mozemy
sie
> spierac ze nie placac podatkow okradamy reszte ludzi, ale to dosc
kontrowersyjn
> a
> sprawa...

zgadzam się. i dodam, że jest to w Polsce tępione ze stosunkowo dużym zapałem i
sporymi karami, przynajmniej jeśli chodzi o transport ciężarowy.. Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Resort finansów wycofał się z podwyżki akcyzy n...
Dlaczego jazda na olejuopałowym jest przestępstwe
Dlaczego obywatel nie może kupionego za własne pieniądze olejuopałowego wlać do
kupionego za własne pieniądze samochodu i zepsuć sobie silnika - też bedącego
jego własnością? Dlaczego to jest przestępstwem?
Dlaczego podatki są ważniejsze od praw człowieka, prawa do wolności i do
własności? Kiedy znajdzie się polityk, który o to zapyta urzedników?
A może jakaś akcja wysyłania mejli do sejmu, min. finansów i infrastruktury?

Może zamiast "akcyzować" olejopałowy należy się zapytać, czy "akcycować" diesla?

Pozdrawiam
E.
ps. Rozumiałbym, gdyby to odrażające wykroczenie było karane z ustawy o ochronie
środowiska - a nie jest! Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Jazda na oleju opalowym
Jazda na olejuopalowym
Witam!

Kilka razy pojawial sie ten temat. Zawsze rozne opinie byly co do jazdy na
opale. Dzisiaj znalazlem taki artukul, warto chyba przeczytac:
www.vtuning.com/bmw.html
Pozdrawiam,
Czujny Pap :) Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Jazda na oleju opałowym
Czy jazda na olejuopałowym rzeczywiscie szkodzi dieslowi?
Czy to tylko podpucha ( brak dla oo akcyzy)?
Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: PiS obiecuje tańsze paliwo rolnicze
pytanie na inny temat.
nie jestem w temacie,

Dlaczego jazda na olejuopałowym jest nielegalna???

Czy panstwo powinno ingerowac?

w koncu kogo to obchodzi na czym sobie jezdza....

pzdrw
Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: UWAGA !!! w ósemce grasują kanary !!!
zagdza się - jazda na olejuopałowym złomami które przechodzą przeglądy za łapkę
to też kradzież. Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: polska paranoja
polska paranoja
1. 70 proc. Rządu i Parlamentu RP (w tym co drugi minister) nie mówi w żadnym
obcym języku.
2. Polak, jak żaden Europejczyk, może należeć jednocześnie do kilkunastu
partii, z lewa i prawa; – posłowie z tego wszystkiego czasem głupieją,
skaczą, tupią i okupują mównicę w Sejmie.
3. co piąty dorosły Polak chciałby urodzić się w innym państwie (90 proc.
spośród nich w USA), ale co dziesiąty nigdy nie opuścił granic swojego
województwa, a co czwarty nie wyjechał z kraju.
4. w „spożyciu” mydła na głowę (4–5 kostek na rok) przewyższamy tylko Grecję
i Albanię.
5. Za to magnetowidów maja polacy(zaraz po Włochach) najwięcej w Europie. Są
to jednak siłą rzeczy modele dość proste, gdyż zaledwie jeden na pięciu
rodaków rozumie instrukcję obsługi pilota do telewizora; – Polska ma dwa razy
więcej studentów niż Francja.
6. co dziewiąty polak żyje za mniej niż 70 groszy dziennie.
7. cena samochodu to przeciętnie 3-letnie zarobki, ale o miejsce na
parkingach trudno.
8. na złom, oprócz anten, odstawiaja polacy ciepłe jeszcze szyny kolejowe i
przewody wysokiego napięcia.
9. polską specjalnością jest picie na przemian denaturatu i „świętej wody” z
sanktuaryjnych źródełek, z braku kasy na lekarstwa.
10. z Polakami lepiej nie pić. Pewien wrocławianin osiągnął rekord świata:
14,8 promila (śmiertelna dawka 3,5 promila nie dotyczy Polaków!); – ...nie
ćwiczyć, bo do Polaka kulturysty należy inny rekord: 500 razy przekroczona
norma testosteronu; – ...i nie palić: chorzy na raka opatentowali sposób
palenia papierosów przez rurkę w tchawicy.
11. Jeśli już musicie polske, drodzy Bracia Europejczycy, odwiedzać, to
uważajcie na drogach. Część samochodów bardzo dymi – to kolejny polski
wynalazek: jazda na olejuopałowym.
12. amen

c.d.n Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Winiety drogowe
Jestem pod wrazeniem twojej wiedzy i obeznania w temacie.
Pozwole sobie jednak nie zgodzic z twoimi tezami.
Winiety, o ile faktycznie bylyby przeznaczone na budowe autostrad a nie latanie
budzetu, bylyby 3 oplata za to samo. A tego zabrania konstytucja.
Ponadto juz pobiezna i wstepna analiza projektu rzadowego pozwala
dostrzec "ich" prawdziwe zamiary. A te zamiary to chec sprzeniewierzenia duzej
czesci dochodu z winiet. Inaczej po co by przygotowywali obejscia "ustawy
komniowej"? Panstwowe zarzadzanie nie doprowadzi do niczego dobrego. Lepiej
poszukac konkurencyjnych rozwiazan prywatnych.
Nalezy rowniez zauwazyc ze winiety bylyby kolejnym obciazeniem podatnika, co w
obecnej sytuacji uwazam za niedopuszczalne!! Spoleczenstwo jako calosc moze nie
potrafi zaprezentowac swoich oczekiwan, ale indywidualnie nie jest glupie. Np.
kto wie, czy spoleczna odpowiedz wobec olbrzymiej akcyzy na paliwa, czyli jazda
na olejuopalowym, przemyt paliw itp. nie zmusza Kolodki do obnizenia akcyzy.
Bo oto podwyzki nie przyniosly oczekiwanych skutkow. Tzn. ja oczekiwalem
dokladnie tego co sie stalo - ale mowie o oczekiwaniach ministerstwa.
Rasumujac: winietki sprowadza sie do tego, ze wiekszosc bedzie kupowala
pirackie winietki na targu - bo na pewno sie pojawia.

No ale czas na konstruktywne wnioski, czyli co moim zdaniem mozemy zrobic:
- jesli juz ma dzialac panstwo w tym temacie, to moze jak na Slasku w latach 30
XX wieku, czyli jak za Adolfa polaczyc budowe autostrad z walka z bezrobociem?
Fundusze panstwowe trafialyby do bezrobotnych ale JAKO WYNAGRODZENIE ZA PRACE!!!
- najlepiej oczywiscie plan budowy autostrad oprzec na wkonastwie prywatnym!
jak to zrobic mysle ze wiadomo na podst. dobrych swiatowych wzorcow.
- finansowanie? - obnizyc akcyze na paliwo, ba! drastycznie obnizyc tak by
kupowali u nas Niemcy czy Czesi(fundujac nam posrednio drogi). Z tej niskiej
akcyzy finansowac budowe i naprawe drog! Ale tylko to a nie jeszcze szpitale,
huty czy costam.
- platne autostrady? oczywiscie, dzieki obnizce akcyzy kierowcow byloby stac...
L.
Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: olej opałowy

...może i na grupę troche


Coz. Odpowiedz na temat - lac czy nie lac opalu (tzw. grzewczy) nie jest
latwa. Bynajmniej nie chodzi mi o opinie teoretykow, poniewaz z nimi roznie
bywa.
Zanim zaczalem lac opal, dlugo sie nad tym zastanawialem. Koniec koncow od
wrzesnia 2000 jezdze na grzewczym - przejechalem na nim jakies 15k km.
Roznicy w dynamice i kulturze pracy silnika szczerze mowiac nie widze.
Chociaz chetnie wymienilbym uwagi z kierowcami, ktorzy przejechali duzo
wiecej i moga powiedziec cos na temat stanu wtryskiwaczy i zuzycia innych
elementow podczas jazdy na opalowym.
Jak juz wspomnialem, zasadniczo roznicy pomiedzy tankowanymi rodzajami paliw
nie odczuwam - chociaz jest jedno ale. Zauwazylem, ze przy ujemnych
temperaturach, po calonocnym postoju pod chmurka, silnik jakby gorzej
odpalal - duze opory podczas krecenia rozrusznikiem, zaraz po odpaleniu
potrafi zgasnac. Na oleju napedowym odpalal od pierwszego kopa i pracowal
pewnie. Oczywiscie stosuje uzdatniacz (KLEEN FLO, Made in Canada, tani,
wydajny, wchlania 100% wody zawartej w paliwie, nie dopuszcza do wytracenia
parafiny, czysci wtryski, polepsz dynamike itp). Jednak rozwazam, czy by nie
wrocic na okres zimy do ON.

Jak jeszcze mieszkalem w Kielcach, tankowalem ON na stacji Petrochemii
Płock. Ze zdziwieniem zauwazylem, ze tankuja sie tam tylko benzyniaki, przed
dystrybutorem ON stalem tylko ja. Podjechalem kiedys pod Makro, gdzie po
sasiedzku jest stacja z OO. I coz zobaczylem - autka uzywane, niekoniecznie
stare, toyotki, beemki, renowki, lejace opal.  Nawet Tiry. Z kolei na innej
stacji Petrochemii, gdzie tankuje OO od wrzesnia, kiedy bym nie byl, zawsze
tankuja sie Tiry i Autosany. ALE Z CIEZAROWYMI JEST INACZEJ - poniewaz
osiagaja one bardzo duze przebiegi do naprawy glownej, widocznie i tak
kalkuluje im sie tankowac opal (roznice w cenie paliwa moga byc duzo wyzsze
od kosztow remontu).

Moj sasiad (ksywa tester) bardzo dlugo jezdzil Golfem II na grzewczym.
Widocznie zbytnio sie tym nie przejmowal. Nie moze mi nic powiedziec na
temat trwalosci silnika, bo zmienil autko na nowego Civica. Inny znajomy non
stop jezdzi beczka na OO. Tankuje i jezdzi, tankuje i jezdzi i tak w kolko.

MYK - poniewaz podobno OO jest paliwem suchym w porownaniu do ON, nalezy na
100 l grzewczego dolac 1 l Mixolu (oleju do dwusowow - jak go zwal tak go
zwal, popularny Mixol). Chociaz sporo osob dolewa  Mixolu.

Uwaga! Nie mowie, ze jazda na oleju opalowym nie jest szkodliwa dla silnika
badz jego osprzetu. W tym temacie moga sie wypowiedziec uzytkownicy, ktorzy
w ten sposob uzyskali duzy przebieg autka.

Wyslalem kiedys e-maila do redaktora naczelnego poczytnego pisma
motoryzacyjnego z pytaniem, jak w temacie. Odpowiedzial, ze o to samo gnebia
Polski Instytut Nafty, ktory nie wypowiada sie pewnie i autorytatywnie. PIN
nie stwierdza, ze OO szkodzi lub ze nie szkodzi. Pracownicy PINu wypowiadaja
sie, za CHYBA szkodzi.

Co nalezy wziac pod uwage, decydujac sie na tankowanie opalu:
--- podobno OO jest bardziej zanieczyszczony od ON (glownie chodzi o
zawartosc siarki, podly OO zawiera do 0,3% siarki, dobry do 0,01-0,03%).
Udalo mi sie znalezc w internecie strony z pelna specyfikacja OO roznych
polskich producentow. Specyfikacji (m.in. zawartosc siarki) dla ON nie
znalazlem nigdzie.
--- podobno OO jest bardziej kaloryczny od ON, wiec moze zle wplywac na co?
Na tloki, cylindry?
--- podobno jest bardziej suchy od ON, o czym juz wspomnialem.

Spotkalem pewnego chlopaczka na stacji, ktory mi zdradzil tajemnice: "leje
do Sierry opal prawie do pelna, dolewam 5 l ON i w zimie samochod idzie jak
burza, bo OO ma cholernie duzo kalorii".  Nie wzialem go jednak na powaznie.

Czekam na dalsz dyskusje ................

Pawel

Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: ___Chrzcza paliwo codziennie !!!!!!!!!!!!!!!
___Chrzcza paliwo codziennie !!!!!!!!!!!!!!!

Fałszowane tankowanie

Zamiast benzyny na warszawskich stacjach możemy dostać... powietrze. A nawet
jeśli tankujemy benzynę, to i tak często pomieszaną z olejemopałowym albo
napędowym. Ujawniamy kolejne nieprawidłowości.
Nasz informator, kierownik jednej z dużych stacji benzynowych na terenie
stolicy, zgodził się kontynuować swoją opowieść na temat przekrętów, jakie
dotykają każdego dnia tysiące kierowców. XY -tak nazwaliśmy nasze źródło
informacji w publikacji z 2 kwietnia pt. "Cuda nad paliwem" Tak będziemy go
nazywać także teraz.

2 kwietnia napisaliśmy, że najczęściej powtarzające się oszustwa to
przestawianie liczników w dystrybutorach i sprzedaż benzyny 95-oktanowej ze
zbiorników na paliwo 98-oktanowe. Teraz nasz informator zdecydował się
opowiedzieć o innych machlojkach. Z tym, co mówi XY, powinien zapoznać się
każdy warszawski kierowca.

Dostatek oszustw

Mechanizmy ujawnione przez nas na początku kwietnia to tylko wierzchołek
góry lodowej. Od nieprawidłowości aż się roi. Na warszawskie stacje paliwo
dowożą potwornie brudne cysterny. Nie byłoby to niczym niepokojącym, gdyby
benzyna lub ropa trafiały tu zawsze w beczkach do przewozu tego samego
rodzaju paliwa. Tymczasem najczęściej jest tak, że firma wysyłająca paliwo,
po przewiezieniu kilku tysięcy litrów benzyny, bez mycia wnętrza cysterny
nalewa olej napędowy i ponownie wysyła transport. I na odwrót.

Do resztek oleju napędowego dolewa się benzynę, miesza i obniża i tak
niewysoką zawartość oktanów. Mycie cystern zwiększa koszty działalności firm
paliwowych, więc eliminują wydatki, naciągając klientów. To, jak przyznaje
XY, regularna praktyka.

Jazda na olejuopałowym

Coraz bardziej popularne staje się słynne już, nielegalne dolewanie do
paliwa taniego olejuopałowego. Niestety, właściciele stacji i dostawcy
dolewają go nie tylko do ropy, ale także i to nowość - do benzyny. O ile
silniki diesla są w stanie strawić niewielkie ilości takiego dodatku, to już
silnik benzynowy nie da sobie rady. Błyskawicznie przestaje pracować, a
koszty usunięcia awarii spowodowanej przez taką dolewkę trzeba liczyć w
tysiącach zł.

- Olejopałowy jest dużo tańszy. W ropie sprzedawanej na mojej stacji jego
zawartość sięga od 20 do 40 proc. W benzynie mniej, bo samochody z
benzynowymi silnikami zaczną stawać i nikt już do mnie nie przyjedzie. Ale
można powiedzieć, że jest go około 15-20 proc. - wyjaśnia nasz informator.

Niebezpieczne pistolety

Nasz informator twierdzi też, że właściciele warszawskich stacji benzynowych
coraz częściej wykorzystują to, że kierowcy tankują paliwo "pod korek".
Prawidłowe tankowanie powinno być przerwane w chwili pierwszego odbicia
pistoletu dystrybutora, wkładanego do wlewu.

Jednak większość kierowców leje możliwie najwięcej paliwa. Tymczasem, jak
potwierdza XY, od chwili odbicia z dystrybutora pobierane jest przede
wszystkim... powietrze. Nikt tego otwarcie nie przyzna, bo licznik w
dystrybutorze działa tak, jakbyśmy tankowali paliwo. Nalicza dodatkowe
kwoty. A 80 proc. dolewki to powietrze. Dzieje się tak dlatego, że
dystrybutor jest odpowiednio, nielegalnie przestawiony.
MARCIN HADAJ/Data: 23.04.03


Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Winiety drogowe
loggy_ napisał:

> Jestem pod wrazeniem twojej wiedzy i obeznania w temacie.
> Pozwole sobie jednak nie zgodzic z twoimi tezami.
> Winiety, o ile faktycznie bylyby przeznaczone na budowe autostrad a nie
latanie
>
> budzetu, bylyby 3 oplata za to samo. A tego zabrania konstytucja.

moze ten watek rozwinac bo nie bardzo rozumiem co masz na mysli

> Ponadto juz pobiezna i wstepna analiza projektu rzadowego pozwala
> dostrzec "ich" prawdziwe zamiary. A te zamiary to chec sprzeniewierzenia
duzej
> czesci dochodu z winiet. Inaczej po co by przygotowywali obejscia "ustawy
> komniowej"?

tez jestem sceptykiem, jednakze nie z powodu obejscia ustawy kominowej.
dobry specjalista ponoszacy odpowiedzialnosc za projekty warte wielu milionow
EUR musi dobrze zarabiac. bez zaoferowania odpowiednich zarobkow zdk nie uda
sie przyciagnac fachowcow, za to podatnosc na korupcje bedzie duzo wyzsza :-
))).

> Nalezy rowniez zauwazyc ze winiety bylyby kolejnym obciazeniem podatnika, co
w
> obecnej sytuacji uwazam za niedopuszczalne!!

moim zdaniem zanadto upraszczasz sprawe. po pierwsze nie kazdy podatnik jest
kierowca. po drugie faktyczne obciazenie indywidualnego kierowcy bedzie zalezec
od tego czy wogole, a jesli tak to jak czesto korzysta z autostrad i drog
expresowych. np. dla kogos, kto przejezdza w roku wiele tysiecy kilometrow tych
PLN 180 nie powinno stanowic problemu. no i wreszcie nie kazdy kierowca, ktory
jezdzi po polsce placi w tym kraju podatki. ruch tranzytowy przez polske rosnie
z roku na rok i juz dzis jakies 20 % - 30 % ruchu na a2 czy na a4 przypada na
amochody zagraniczne. tak wiec wprowadzenie myta w takiej czy innej formie
mialoby te nieqatpliwa zalete, ze za przejazd autostrada muslieby zapacic
rowniez obcokrajowcy.

>
> potrafi zaprezentowac swoich oczekiwan, ale indywidualnie nie jest glupie.
Np.
> kto wie, czy spoleczna odpowiedz wobec olbrzymiej akcyzy na paliwa, czyli
jazda
>
> na olejuopalowym, przemyt paliw itp. nie zmusza Kolodki do obnizenia akcyzy.

raczej bedzie odwrotnie. spojrz na przyklad niemiec, gdzie w styczniu
wprowadzono kolejny trzeci stopien podatku ekologicznego.
> Bo oto podwyzki nie przyniosly oczekiwanych skutkow. Tzn. ja oczekiwalem
> dokladnie tego co sie stalo - ale mowie o oczekiwaniach ministerstwa.
> Rasumujac: winietki sprowadza sie do tego, ze wiekszosc bedzie kupowala
> pirackie winietki na targu - bo na pewno sie pojawia.


nie bylbym taki pewien. przewidziane kary za nieposiadanie winiety sa wysokie.
w czechach np. system winietowy funkcjonuje dosc dobrze. a winiete z hologram
trudno podrobic.


>
> No ale czas na konstruktywne wnioski, czyli co moim zdaniem mozemy zrobic:
> - jesli juz ma dzialac panstwo w tym temacie, to moze jak na Slasku w latach
30
>
> XX wieku, czyli jak za Adolfa polaczyc budowe autostrad z walka z
bezrobociem?
> Fundusze panstwowe trafialyby do bezrobotnych ale JAKO WYNAGRODZENIE ZA
PRACE!!


do budowy autostrad nie potrzeba dzisiaj hord niewykwalifikowanych robotnikow
tylko fachowcow potrafiacych obsluzyc urzadzenia i maszyny warte miliony EUR.


> !
> - najlepiej oczywiscie plan budowy autostrad oprzec na wkonastwie prywatnym!
> jak to zrobic mysle ze wiadomo na podst. dobrych swiatowych wzorcow.

a ktore konkretnie proponujesz?

> - finansowanie? - obnizyc akcyze na paliwo, ba! drastycznie obnizyc tak by
> kupowali u nas Niemcy czy Czesi(fundujac nam posrednio drogi). Z tej niskiej
> akcyzy finansowac budowe i naprawe drog! Ale tylko to a nie jeszcze szpitale,
> huty czy costam.

stary nie obrazaj sie , ale jeste fantasta!!! :-)))))

> - platne autostrady? oczywiscie, dzieki obnizce akcyzy kierowcow byloby
stac...
> L.

mysle, ze zgadzamy sie co do jednego. panstwo nie jest od budowania autostrad,
tym powinien sie zajac wylacznie sektor prywatny.


Wyświetl resztę odpowiedzi



Temat: Winiety drogowe
Gość portalu: logan napisał(a):

> > Winiety, o ile faktycznie bylyby przeznaczone na budowe autostrad a nie
> latanie
> >
> > budzetu, bylyby 3 oplata za to samo. A tego zabrania konstytucja.
>
> moze ten watek rozwinac bo nie bardzo rozumiem co masz na mysli

3 oplaty:
1. akcyza i podatek w cenie paliwa,
2. bramki na autostradach,
3. winieta.

> tez jestem sceptykiem, jednakze nie z powodu obejscia ustawy kominowej.
> dobry specjalista ponoszacy odpowiedzialnosc za projekty warte wielu milionow
> EUR musi dobrze zarabiac. bez zaoferowania odpowiednich zarobkow zdk nie uda
> sie przyciagnac fachowcow, za to podatnosc na korupcje bedzie duzo wyzsza :-
> ))).

ja tylko zauwazam ze obchodza ustawe kominowa! a ze kierownik musi byc
fachowcem i trzeba mu placic to oczywiste, ale to nie ma byc "fachowiec" z
nadania panstwowego. w ogole cala ta impreza nie ma miec nic wspolnego z
dzialaniem panstwowym. powinien sie tym zajac sektor prywatny i w jego gestii
powinno byc zatrudnienie szefow, pracownikow itd.

> > Nalezy rowniez zauwazyc ze winiety bylyby kolejnym obciazeniem podatnika,
> co
> w
> > obecnej sytuacji uwazam za niedopuszczalne!!
>
> moim zdaniem zanadto upraszczasz sprawe. po pierwsze nie kazdy podatnik jest
> kierowca.

oczywiscie, ale wzrost kosztow transportu spowoduje wzrost cen towarow i w
efekcie dotknie calosci spoleczenstwa.

> po drugie faktyczne obciazenie indywidualnego kierowcy bedzie zalezec
> od tego czy wogole, a jesli tak to jak czesto korzysta z autostrad i drog
> expresowych. np. dla kogos, kto przejezdza w roku wiele tysiecy kilometrow
tych
>
> PLN 180 nie powinno stanowic problemu. no i wreszcie nie kazdy kierowca,
ktory
> jezdzi po polsce placi w tym kraju podatki. ruch tranzytowy przez polske
rosnie
>
> z roku na rok i juz dzis jakies 20 % - 30 % ruchu na a2 czy na a4 przypada na
> amochody zagraniczne. tak wiec wprowadzenie myta w takiej czy innej formie
> mialoby te nieqatpliwa zalete, ze za przejazd autostrada muslieby zapacic
> rowniez obcokrajowcy.

o wiele lepiej jest pobierac oplaty za faktyczna ilosc przejechanych
kilometrow. a do tego doskonale nadaje sie oplata doliczona do ceny paliwa.

> > potrafi zaprezentowac swoich oczekiwan, ale indywidualnie nie jest glupie.
>
> Np.
> > kto wie, czy spoleczna odpowiedz wobec olbrzymiej akcyzy na paliwa, czyli
> jazda
> >
> > na olejuopalowym, przemyt paliw itp. nie zmusza Kolodki do obnizenia akcy
> zy.
>
> raczej bedzie odwrotnie. spojrz na przyklad niemiec, gdzie w styczniu
> wprowadzono kolejny trzeci stopien podatku ekologicznego.

no ale to juz swiadczy o totalnym debilizmie rzadzacych. ja opisuje
hipotetyczna sytuacje ktore gdyby zaistniala odbilaby sie pozytywnie na
omawianych zagadnieniach.

> > Bo oto podwyzki nie przyniosly oczekiwanych skutkow. Tzn. ja oczekiwalem
> > dokladnie tego co sie stalo - ale mowie o oczekiwaniach ministerstwa.
> > Rasumujac: winietki sprowadza sie do tego, ze wiekszosc bedzie kupowala
> > pirackie winietki na targu - bo na pewno sie pojawia.
>
> nie bylbym taki pewien. przewidziane kary za nieposiadanie winiety sa
wysokie.
> w czechach np. system winietowy funkcjonuje dosc dobrze. a winiete z hologram
> trudno podrobic.

nie jest to az takie trudne, a mafia jak zweszy interes bedzie produkowac
winietki lepsze od panstwowych!

> > - najlepiej oczywiscie plan budowy autostrad oprzec na wkonastwie prywatny
> m!
> > jak to zrobic mysle ze wiadomo na podst. dobrych swiatowych wzorcow.
>
> a ktore konkretnie proponujesz?

tylko sektor prywatny! to jest dla mnie podstawa.

> > - finansowanie? - obnizyc akcyze na paliwo, ba! drastycznie obnizyc tak by
>
> > kupowali u nas Niemcy czy Czesi(fundujac nam posrednio drogi). Z tej niski
> ej
> > akcyzy finansowac budowe i naprawe drog! Ale tylko to a nie jeszcze szpita
> le,
> > huty czy costam.
>
> stary nie obrazaj sie , ale jeste fantasta!!! :-)))))

wiem ze obecnie mozliwosc obnizenia podatkow brzmi jak fantazja - Kolodko do
tego reki nie przylozy chocby go koniami rozrywano, natomiast skoro to jest
dobre to nie zamierzam z tego rezygnowac. co wiecej bede sie tego domagac bo to
jedyne wyjscie!!!

> mysle, ze zgadzamy sie co do jednego. panstwo nie jest od budowania
autostrad,
> tym powinien sie zajac wylacznie sektor prywatny.

i to jest jakgdyby sedno sprawy...

L.
Wyświetl resztę odpowiedzi



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Jazda na oleju opałowym
Widzisz wypowiedzi znalezione dla słów: Jazda na oleju opałowym